best weekend ♥

publicerat i life in california;
What a weekend with my best friend Carolin ♥ I torsdags eftermiddag efter familjen åkt till flyget så packade jag mina saker och körde ner till Monterey där Carolin flyttat. Bilresan tog närmare två timmar men med en starbucks och hög musik var den två bra timmar. Jag överraskades med en stor teckning av hennes värdbarn. Sedan åkte vi till stranden och lekte i sanden, innan vi åkte hem och åt middag. Kvällen spenderades sedan med Criminal Minds. I fredags började vi dagen med en god brunch, sedan klippte jag och färgade hennes hår och efteråt kom hennes värdbarn hem från skolan. Vi åkte sedan till en stor lekpark och lekte innan vi åkte förbi ett bageri och köpte hem bakelser. På kvällen gick jag och Carolin ut på en italiensk restaurang.
Lördagen börjades med pannkakor. Sedan tog vi bilen och åkte till Santa Clara. Där checkade vi in på vårat airbnb vi hyrt, sedan mötte vi upp en vän och åt middag. Efteråt åkte vi till konserten. När vi väl hade kommit in, så var det två förband. Sedan vid nio började Coldplay att spela. Det lyckoruset jag kände då är obeskrivligt! Det var två timmar av en fantastisk konsert. Är så himla lycklig att jag fick uppleva det!
 
Igår åkte vi hem till Carolin igen. Vi spenderade eftermiddagen med att bada i deras jacuzzi med ett glas vin i handen, sedan målade vi naglarna och gjorde oss iordning innan vi åt middag på ett jättefint ställe vid havet med hennes värdfamilj. Vi spenderade fyra timmar där framför en brasa, så himla mysigt. Sedan blev det tre avsnitt Criminal Minds innan vi somnade gott.
Idag vaknade vi sent, så vi åt pannkaksfrukost igen innan jag packade ihop mina saker och körde hemåt. Med en hemsk trafik landade jag hemma på eftermiddagen. Sedan dess har jag handlat och tvättat, efteråt kom familjen hem och jag hade barnen lite innan vi åt middag tillsammans. Nu skall jag äta godis som kom ifrån mamma på posten och sedan sova. Kram!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack :)
amanda wahlgren

Kommentera inlägget här :