weekend

drive-in movie | purple hair

Hej världen! Helgen har nu passerat, vilket har varit en väldigt bra helg. I fredags efter jag slutat jobba åkte vi på drive-in movie då vi såg Sinister 2 och sedan Southpaw, en himla härlig upplevelse då vi satt i bakluckan med filtar och kuddar med godis, perfekt kväll med vänner. I lördags vaknade jag upp med Carolin bredvid mig vid elva, skypade med mamma i en halvtimme och sedan intog vi frukost. Åkte sedan och handlade lila wash-out färg och fikade med Hanna på starbucks. Efteråt åkte vi hem och la i hårfärgen, blev så himla nöjd över resultatet. Var sedan på goodbye-party för Jill och Cathy, två vänner. Stannade där tills midnatt innan jag slocknade i Carolins säng. Idag sov vi till halv elva, åt sedan lite frukost och åkte till au pair-möte vilket var pool-party denna gång. Hängde där i fyra timmar innan jag och flera andra au pairer tog en starbucks fika. Åkte sedan hem vid sex-tiden och har pusslat med värdbarnen och ätit middag med familjen.

Har nu landat i sängen, ser Irene Huss och ätit glass. Imorgon startar en ny vecka! Näst-sista veckan innan jag har semester och åker till Sverige! Kram!

- thursday.

publicerat i life in california;
en till ifrån vattenfallet.

Hej allihopa! Veckan taskar på som vanligt. Jag har dock varit otroligt trött denna vecka, sömnbristen har visat sig nu i efterhand. I måndagskväll var jag iallafall och åt middag med Felicia på Cheesecake Factory, lika gott som det alltid är! I tisdags jobbade jag tills sju sedan åt jag middag med familjen och gick och la mig tidigt. Igår efter jobbet var jag med Felicia, vi tog en långpromenad och åt sedan Frozen Yoghurt. Jobbdagarna har varit bra, de har bestått av karate, pyssel och spel.

Idag jobbade jag imorse, lämnade sedan av barnen vid skolan. Träffade sedan tre vänner på starbucks för en fika. Har sedan tvättat barnens kläder, barnens sänglakan, städat kylen och sett ett avsnitt Grey's. Skall straxt plocka upp barnen, den äldsta ska ha playdate och jag och den lilla har egentid. Har dom själv resten av kvällen så kvällen kommer bestå av mys. Blir en bra eftermiddag/kväll!

15 dagar tills jag är i Sverige! Kramar!

best boys.

'
tre bilder. mina favorit killar. ♥

Hej alla! Ny vecka är kommen och sommarlovet är över imorgon. Jag är förvånad över hur snabbt denna sommar har gått. Jag har verkligen njutit av tiden jag har haft med killarna, där inga krav på läxor/skola har funnit. Fina dagar och fina minnen har skapats, jag är så glad över det!
Jag kom hem igår ifrån Almanor. Var en väldigt bra vecka där med barnen och en hel del härliga saker vi hittade på. Vi fiskade, var på båtturer, körde waverunner, utflykt till vatennfallet, var på restaurang med mera. Är glad för tiden jag fick tillsammans med dem!

Jag var dock i rent känslokaos igår. Jag ville inte gå in på detaljer, men jag grät i timmar igår. Ibland faller man bara ihop, det viktigaste är bara att man reser sig upp igen. Vilket jag gjort idag. Jag fick sovmorgon vilket var guldvärt då jag inte sov natten till söndagen, hade sedan killarna fram tills halv fyra. Blev ett besök till frisören, playdate med mera. Sedan jag slutade jobba har jag tagit hand om mig själv med ansiktsmask, färgat håret, målat gellack och sett sista avsnittet av Wentworth Prison. Skall nu göra mig iordning och sedan åka och äta middag med Felicia! Kram!