en helg med svenskar

publicerat i life in california;

Hej världen. En jättebra helg har passerat! I fredags var barnen lediga ifrån skolan, så vi började morgonen med svenska pannkakor och halloween-pyssel. Sedan cyklade vi till blackhawk 7,5k enkel väg och åt lunch, matade ankorna och drack varm choklad innan vi cyklade hemåt igen vilket resulterade i 15k cykling - barnen var så duktiga! Eftermiddagen spenderades med spel, film och lek. På kvällen åkte jag till Vendla och umgicks.
I lördags åkte jag, Vendla, Emilia och en ny au pair Amanda till walnut creek där det blev lunch och kolla i affärer. På kvällen blev det pizza och vinkväll, verkligen en minnesvärd kväll! Idag vaknade vi vid tio, åkte och åt frukost på ett våffelställe och det var så himla gott! Efteråt åkte vi till jelly belly factory vilket ligger 40 minuter ifrån oss där man fick en rundtur hur godiset går till, gratis jelly beans. Så himla roligt! Ikväll har jag jobbat, det blev tennis för den äldsta, sedan middag och läsning innan jag la barnen. Jag har efteråt druckit thé och sett solsidan! Nu dags att sova, godmorgon Sverige - godnatt Kalifornien!

Kommentera inlägget här :