the weekend is here

publicerat i life in california;
Igår var det fredag. Känslan att vakna upp till en fredag är rätt oslagbar - för man vet att man kan vara uppe längre för att man får sova på lördagen. Barnen slöt redan vid halv tolv, så vi åt lunch ute, handlade mat och sedan gjorde vi morsdag present till min värdmamma. Tog sedan den lilla på playdate vid Carol. Efter jag hade jobbat mötte jag upp Marie, en tjej jag mötte på weekendclass ifrån Stockholm för middag på cheesecake factory och massor av prat. Var en jättemysig kväll! Mötte sedan upp en annan tjej för bio, vi såg jungle book, vilken nostalgi även om historien är ny. Somnade sedan gott!
Regn regn regn. Vaknade upp idag, lördag, till regnet som faller. Samma sak var det igår. Har börjat min lördag med en dusch och en vaniljkaffe. Sitter och ser på Maria Wern och ser tillbaka till bilder på Mexico, en vecka sedan låg vi på stranden just nu. Idag är planen att få så mycket engelska gjort som möjligt, skall när jag sett klart Maria Wern åka till target en sväng och sedan starbucks och sätta mig och plugga, fungerar alltid bättre om jag inte är hemma. Sedan ikväll blir det pizza och film med Carol ♥ Hoppas ni mår bra - kram!

Kommentera inlägget här :