when you thoughts drives you crazy.

publicerat i thoughts & feelings;
Jag är 21 år gammal. Även om jag bor på andra sidan jorden, även om jag lever min dröm och älskar det jag gör. Så kan jag ibland inte låta bli att bli stressad av framtiden. Vissa människor pluggar redan - vissa skaffar redan familj - vissa har redan deras drömjobb. Ta mig inte fel, för jag älskar livet här. Men jag vet att det inte varar förevigt.

Framtiden skrämmer mig och slår mig hårt ibland. För jag vet att jag en dag måste ta farväl till allt jag byggt upp här borta. Att jag en dag måste ta farväl av min andra familj som jag älskar så mycket. Jag vet att jag en dag måste återgå till livet hemma i Sverige. Samtidigt känner jag att jag en dag vill återgå och börja plugga till vad jag drömmer om, att jag vill utbilda mig till något jag vill och få arbeta som det resten av mitt liv. Att jag vill bilda min egen familj och få älska mina egna barn. Det är något av det jobbigaste att ha sitt hjärta på två ställen, att man aldrig kan vara på båda samtidigt - hur mycket man önskar.

Och idag är en sådan dag då jag bara inte orkar tänka på framtiden. en sådan dag jag bara vill skrika rakt ut i ren panik över alla känslor som faktiskt döljer sig på insidan. Det som jag anser vara det som gör mig frustrerad är att jag egentligen inte vet vad det är som får mig att känna mig så tom på insidan. Bara den där känslan, av tomhet. Känslan som gömmer sig. 

Kommentera inlägget här :