summerbreak for real

publicerat i life in california;
Saturday. Igår var riktiga första sommarlovsdagen för barnen. Jag började vid åtta - under förmiddagen spelade vi spel, målade med vattenfärg, bakade chokladbollar och packade sedan ner lunch och åkte till parken och hade playdate med Carolin och hennes barn. Vi firade min äldsta och hennes äldsta i förskott så det bjöds på tårta och presenter, en lyckad playdate för barnen. Eftermiddagen spenderades hemma med olika lekar och spel. Vi artontiden var jag off så då slängde jag på mig lite smink och en klänning innan jag och Carolin åkte till Sara där Lina, en svensk som var jättetrevlig, för middag. Det blev tacos på hennes uteplats innan vi landade inne med ett glas vin i handen. Efteråt gick jag och Carolin till piano-bar i Danville där vi träffade tre andra vänner för skratt och musik. Landade i sängen vid halv två, skypade spontant med mamma innan jag somnade. 
Idag vaknade jag vid elva, gjorde mig iordning innan jag sedan åkte till en bowlinghall där min äldsta hade sitt birthdayparty för sina vänner och familjen. Var där i två timmar innan jag åkte och köpte nagellack. Väl hemma blev det packning då vi åker till Washington imorgon, målade naglarna, tog en dusch, åkte och köpte kinamat och åt i sängen och sett flera antal avsnitt Criminal Minds. Har bara varit en lugn eftermiddag och kväll för mig själv, men det behövs emellanåt. Så - imorgon åker vi hemifrån vid halv nio för att sedan flyga till morföräldrarna, ser fram emot veckan med dem, min värdmamma och barnen. KRAM!
 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Alexandra:

Gud så härligt du verkar ha det!
Är det verkligen så att man kommer vilja ha egen tid? Känns som att jag skulle tycka det var jobbigt att sitta ensam på mitt rum. Lol

Svar: Är du med barn 10h/dagen så vill du ha din egentid ;)
amanda wahlgren

Kommentera inlägget här :