question + answer

publicerat i au pair-tips, food, life in california;
min goda lunch igår - smoothie med olika bär, knäckebröd med hushållsost. kändes så sverige ♥
 
Hej världen. En ny vecka har börjat traska på, igår jobbade jag på morgonen sedan tog jag en löprunda. Gjorde massor av saker hemma innan jag hämtade upp barnen. Vi åt mellanmål, åkte till biblioteket och sedan till karate. Avslutade kvällen hemma med middag med min värdmamma. Imorse jobbade jag två timmar, sedan så hade jag sådan allergi så jag la mig i sängen. Vaknade tre timmar senare, haha. Åt lite lunch innan jag hämtade upp barnen. Lämnade den äldsta på playdate innan jag och den lilla gjorde läxor tillsammans. Åt nyss middag och har nu landat i sängen för att se lite serie innan det är dags att försöka sova igen. Hoppas ni mår bra! Kram

Fick en fråga angående mina credits som man som au pair måste ta. Vad jag har gjort för att ta dem.
För att börja med så kom jag inte hit för att plugga, utan jag har bara haft målet att ta mina credits så fort och snabbt som möjligt, inte för att "lära" mig något.
Mitt första år som au pair, gjorde jag först en weekendclass i San Francisco där jag hade 3 uppsatser att skriva före och sedan två dagar kurs. För det fick jag 4 credits. På sommaren gjorde jag yogaclass i 7 veckor vilket var 1½ timme för varje gång. Jag tog även gratis engelska kurs (vilket var basic english men tog det endast för att det var gratis) för resterande timmar för att få ihop de sista credits. Så för mig gick det rätt smidigt, dock gillade jag inte alls yogan så såg inte alls fram emot det att gå dit. 
Nu för mitt andra år har jag tagit 3 credits hittills, då jag gjort en weekendclass och skall bara avsluta mina uppgifter. Dock har poängen sänks detta år till endast 3 credits än 4. Följande tre credits skall jag ta en till weekendclass i höst.
Så hur du vill ta dina poäng/hur mycket pengar du vill spendera utanför vad din familj behöver betala (500$) är upp till dig - jag ville endast bli av med den snabbt och inte behöva spendera pengar för det. Men jag rekomenderar starkt weekendclass, för det är snabbt och du lär dig iallafall lite :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna:

Fin blogg!

Svar: Tack :)
amanda wahlgren

Kommentera inlägget här :