the perfect dress.

publicerat i new in;
örhängen - 12$. klänning - 38$ båda ifrån francesca's. är förälskad i klänningen!
 
Måndag den 23 maj. Vaknade vid halv sju imorse av att den lilla kröp ner i sängen. Dagen började sedan med frukost och sedan göra barnen iordning för skolan. Sedan gjorde jag lite tvätt innan jag åkte till starbucks och satt där i tre timmar och pluggade - för ikväll vid halv tolv min tid (halv nio på morgonen er tid) har jag min examination i engelska. Hämtade sedan barnen i skolan och vi åt snacks och åkte på deras racers ute innan de åkte på karate med min värdmamma. Sitter nu med plugget igen och skall läsa igenom innan jag lägger det åt sidan tills inatt. Blir att äta middag senare med min familj.

Igår var det förresten även en mysig söndag. Hämtade Sara som kom med flyget och åkte och åt lunch och tjötade i några timmar. Sedan åkte jag till Carol och bara var. Efteråt åkte jag hem och åt tacos och såg basketmatch på tvn men min familj och farföräldrarna. Var en mysig kväll! KRAM

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej!
Tack för en bra blogg!

Jag har en fråga..

Det är

2:a kommentar, skriven , av Matilda:

Hej!
Sorry jag råkade klicka fel och skicka en kommentar innan jag hann skriva klart haha!

I vilket fall, min fråga lyder: hur tar du dig runt om dagarna? Bil osv? Och vad anser du om att bo runt om san fransisco utan bil?

För jag har nämligen precis matchat med en familj i San mateo, än så länge verkar det bra, förutom att jag inte kommer ha särskilt mycket tillgång till bil.. Kommer jag klara mig? Haha..

Sen undrar jag även vad du vet om san mateo området stort, litet vad finns där att görs etc? Och vad anser amerikanarna om staden osv?

Suuuper tacksam för svar!!

Med vänlig hälsning,
Matilda

Svar: Hejsan! Jag bor i San Ramon.
Jag har egen bil och får köra längre sträckor. För mig går det bart (tåg) in till san Francisco - jätte smidigt.
Tyvärr vet jag inte hur det är i san mateo (aldrig varit där). Du borde fråga din ev. värdfamilj då de bör kunna svara på det.
Mina vänner i mitt område som inte har bil är väldigt låsta, här behövs bil.
Men du verkar bo närmare SF så kan finnas mer bussar, tåg osv. Fråga din familj skulle jag rekommendera, de borde kunna ge bra svar!
Lycka till, kram!
amanda wahlgren

Kommentera inlägget här :