San Francisco Views

publicerat i life in california;
två bilder ifrån helgen. 
 
Hej världen! Det har varit en lång helg. I fredags var det klasser mellan halv fyra och tio. Var mest bara lära känna alla andra au pairer. Skyndade mig hem och landade i sängen vid midnatt. Sedan upp halv sju för att åka tillbaka in till SF på lördagen, då var det politik och historia lektioner på morgonen. Efter lunchtid fick vi tre timmar att se runt i SF och svara på frågor. Sedan gjorde vi en tävling, där man skulle göra massor av olika saker ute i SF och ta bildbevis, man fick pluspoäng om man tog med främlingar så jag rafflade åt mig flera stycken tävlingsmänniska som jag är. Och det hela slöt med att min grupp vann! Igår började vi vid tio, jag och en kompis tog uber ifrån piren till museét vi skulle till, men tack vare att det var ett maratonlopp tog det en timme. Vi var iallafall på Walt Disney muséet vilket var faktiskt väldigt intressant, sedan botaniska trädgården och efteråt ett konstmuseéum. Där kunde man iallafall åka upp och få utsikt över SF, vilket var högpunkten! Landade hemma igår vid åtta och bara såg serier, genomtrött. Högpunkten på helgen har iallafall varit alla människor jag träffat, fått flera nya vänner vilket är fantastiskt.
 
Idag var det tillbaka till jobb med fullspäckad dag då det även är vårlov! Upp vid kvart över sju, frukost och göra barnen iordning och köra den lilla till tennis-läger. Handlade sedan mat med den äldsta och var på starbucks. Sedan hämtade vi upp den lilla, åt lunch på stan, åka för simträning för den äldsta. Åkte sedan till gallerian för att snabbt köpa nya svarta jeans då mina är sönder. Sedan hem och byta om, göra tvätt för att sedan åka till karate. Efter karaten var det hem och laga tacos till middag. Det har varit en lång dag, men en bra dag! Sitter nu med thé och ska se ett avsnitt serie innan jag skall krasha i sängen. Imorgon väntar jobb och engelska plugg. KRAM!

Kommentera inlägget här :