weekend with Matilda

publicerat i life in california, typical america;
min bästa Matilda!
 
Hej allihopa! Så har även halloween-helgen passerat. I fredags hämtade jag upp Matilda och vi gjorde oss iordning tillsammans innan vi åkte till halloween party. Var en jättebrakväll! Vi landade i sängen vid halv tre tiden och sov till halv tolv igår. Då slog vi på Sagan om ringen 2 och bara va hela eftermiddagen. Mot kvällen tog vi oss upp och köpte pizza och satte oss i parken då solen ännu lyste, sedan gick jag trick or treat med mina värdbarn vilket var helt galet här i USA, alla barn sprang från hus till hus och bar stora påsar fulla av godis. Helt galet! Efteråt åt vi dessert med min värdfamilj innan vi gick till mitt rum och såg på två skräckfilmer, det var ju trots allt halloween!
 
jag var en cupcake med mina värdbarn igår, så söta dem är!
 
Idag vaknade vi vid nio, men klockan var egentligen tio då, eftersom tiden ändrades inatt till vintertid. Vi satte då på Sagan om ringen 3 och bara hängde i sängen resten av dagen. Ikväll var vi på CPK och åt med Sara, supertrevligt. Så denna helg har egentligen bestått av film, häng i sängen och bara mysigt, men såna helger behövs även. Har nu landat i sängen med thé och skall se Gossip Girl. Jag skall försöka sova tidigt, dock har min visdomstand börjat kika fram så jag går runt med pain i munnen, hoppas det skall gå över då jag inte har råd att gå till tandläkare här (närmare 10.000 svenska kronor). Vi får se vart det landar! KRAM
 
 

Kommentera inlägget här :