packning

publicerat i inspiration, life in california;
Hej allihopa! Igår var jag ledig, den dagen bestod av flera maskiner tvätt, några avsnitt Grey's Anatomy, ett pass på gymmet och tre timmars prat och kaffe med vänner på kvällen. En mysig dag! Tyvärr hade jag problem med att sova inatt, somnade vid tre tiden men vaknade minst två gånger i timmen eftert det. Gav upp halv nio och klev då upp ur sängen och började dagen med en smoothie framför Grey's. Har sedan tagit en stund för mig själv och läst ut min bok ute i solen med vattenmelon. 38 grader idag, så jag smälte bort lite. Resten av dagen består av packning inför imorgon då jag åker till Almanor där min värdfamilj är och ikväll skall jag på min första engelska-kurs. Kram!



Jag fick en fråga om hur man packar till ett år i USA. Så jag kommer svara på vad jag tänkte på, vad man bör ha med sig med mera.
 
Det första man ska tänka på är: ta med kläder efter det klimat du kommer befinna dig i. Jag är i Kalifornien, så jag behövde till exempel inte ta med mig vinterkläder. En regn/vind-jacka är vad du som varmast behöver under vintern, för det blir aldrig riktigt kyligt här. Det andra man ska tänka på är: ta inte med hela garderoben! För du kommer inte behöva det. För det första så får du inte med dig allt och för det andra så kommer du handla här i USA.
 
I klädväg så tog jag med mig,
- 3 jeans, 1 chinos, 4 linnen, 4 klänningar, 4 t-shirtar, 1 kjol, 1 shorts, 1 leggins, 1 tygbyxor, 1 pyjamas,3 koftor, 3 blusar, underkläder. Sedan så hade jag med mig 1 par träningsbyxor, 1 sport-bh, 2 träningslinnen, 1 par träningsshorts. Jag hade endast en jacka med mig sedan tre par skor.
Utav av detta åkte jag med mina tygbyxor, linne och kofta + ett par av skorna. 

När det kommer till din näsessär, kom ihåg att ta med mediciner om du har det. Ta även med ett papper ifrån apoteket utskrivet på dina recept ifall du skulle få förfrågan. Ta med små förpackningar med shampo och balsam, för du kan köpa stora när du väl är framme vid din värdfamilj.

Andra viktiga saker att ta med sig är, adapter (jag tog med mig två och en skarvsladd), viktiga papper + pass och pengar. Och övrig elektronik du behöver.

Hoppas detta underlättade lite! Kram
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

Tack så mycket för att du tog dig tid att svara på på min fråga!:)

Kommentera inlägget här :