NEW YORK

publicerat i life in california, new york - aupair school;

två bilder från new york
 
Hej allihopa! Som nog alla förstår befinner jag mig nu i Kalifornien vid min värdfamilj. Jag kom hit i fredagskväll (amerikansk tid). Värdmamman hämtade upp mig på flygplatsen och redan från första stunden har jag haft enkelt att prata med henne vilket känns härligt då vi två kommer att arbeta parallellt med varandra detta år. Igår hade jag ensamtid med den yngsta på förmiddagen occh ensamtid med den äldsta på eftermiddagen - jag känner att jag klickat med barnen vilket är det viktigaste.
Idag har vi varit i redwoods på hiking, som dem kallar det här. Vi åt lunch som vi hade med oss och sedan var vi och såg på jättestora träd och promenerade i två timmar. I eftermiddags lekte jag ensam med den stora vilket var mysigt. Och ikväll har vi ätit middag tillsammans allihopa.

Det känns som om jag verkligen kommer trivas här, vilket jag hoppas innerligt.
Nu är det dags att sova för barnen skall upp vid halv sju imorgonbitti. Godnatt ♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Susanna Maria J:

Å så kul att vara i NYC :D

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Härlig start du fått =)

Svar: Ja det har jag fått Therese! :) Det är tufft - men jag älskar det.
amanda wahlgren

Kommentera inlägget här :