letter

publicerat i before USA;
 
min egen bild

Jag pratade med cultural care häromdagen angående detta med matchning med familj, att det står still för mig. Jag har själv känt att jag vill kunna påverka på något sätt och jag frågade om det fanns något jag kunde göra. De berättade att man kan skriva ett brev till värdbarn och eventuellt göra ett spel. Det skickade några tips på hur ma
 
n kan göra. Igår satt jag och mamma i sommarstugan och skrev/tecknade/målade i nästan tre timmar. Jag skrev ett brev till värdbarnen och kom på ett eget spel som jag kallar "find mr snowman's house" som är simpelt men ändå roligt. Jag blev väldigt nöjd med det jag åstadkom! Så idag har jag skickat in det till cultural care och de kommer publicera det på min sida. Känns bra att ha kunnat göra något mer!

Cultural care ringde mig även idag för att kolla lite hur det går för mig, hur det känns med mera. Det kändes väldigt fint av dem att ringa och kolla med sina framtida aupairer. Så vi pratade om att själva matchningen står still, men hon sa som de berättat förut: det kommer, det tar bara lite tid! Men det värmde att dem ringde.

Så där står jag nu: har gjort allt jag kunnat så nu är det bara att vänta lite till!

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Julia:

Åhh tack !! :)

Kommentera inlägget här :